El cas del DC-10


... a l’accident del DC-10 a Paris, van morir 346 persones (...). Un altre avió de les mateixes característiques havia perdut feia poc una porta de càrrega, però havia pogut aterrar. I aquesta vegada havia caigut la mateixa peça. Com era possible? Varem començar una investigació (...) El problema que volíem resoldre era perquè s’havia produït el desastre; en això el diari té la seva obligació més important: el deure del diari és la veritat.(...).
Varem investigar, i publicar un dossier: ‘Destination Disaster’. Varem identificar perquè van caure les portes de càrrega: en la companyia d’aviació algunes persones havien signat fraudulentament inspeccions que no s’havien fet. I varem explicar la història. I perquè no ho havien fet? Perquè tenien pressa per acabar els avions; hi havia una enorme demanda, així que els van treure sense corregir l’error.
(...) S’havia abandonat la investigació oficial (...). Tenies al Govern nord-americà faltant a les seves obligacions, a l’empresa constructora faltant a les seves, als litigants satisfets amb els seus diners (...).
Juan Cruz, entrevista a Harold Evans, “Hacer periódicos no es, ni será, como porducir judías en lata”, El País 25-01-2009.

 Temes relacionats: Avions